21 Ekim 2015 Çarşamba

HİP ATÖLYE 7 YILI GERİDE BIRAKTI

Var olmak için değişim gerekli.

Fortune Dergisi'nin Amerika'daki 30 sene önceki 'ilk 500 şirket' listesine baktığımızda, yüzde 90'ının artık aramızda olmadığını görmek bunu anlamamıza yetiyor.


Kitapçı zinciri Borders, elektronik mağaza zinciri Circuit City Stores, fashion design mağaza zinciri Daffy's gibi birçok marka maalesef artık aramızda değil.

En ironik olan ise dünyanın en eski Japon şirketi 1500 yıllık Kongo Gumi'nin değişen şartlarda varlık gösterememiş olması.


Blackberry, Sony, Nokia gibi dünya devi şirketlerinin de inovasyonda rakiplerinin gerisinde kaldığı aşikar. Apple geliştirdiği iphone, ipad, ipod ile dünyayı etkisi altına almış durumda. Bu gelişmenin Samsung'u inovasyon konusunda yatırım yapmaya yönlendirdiğini hem rakamlarla hem de günlük hayatımızı kolaylaştırarak yaptığı katma değerle anlamak mümkün.


Özetle, finansal zorluklarının ötesinde bu şirketlerin ve markaların yok olmasının sebebi gerçekte, yenilenmeyi bırakmış olmaları. Çünkü, günümüzde yatırım yapmaktan belki de daha önemli olan, değişimin önemine inanmak.

Küçük büyük bütün marka ve şirketlerin, kurumların, sivil toplum kuruluşlarının hatta sanatçıların bile yenilenme zorunluluğu kaçınılmaz.


Yeni fikirlerin değer yaratmak üzere ürünlere ya da süreçlere uygulanması gerekiyor. PR devinimini ve kendini yenilemeyi sürdüren bir sektör. Kaynak akışı, vizyoner yaklaşım ve ekip çalışması PR'da başarıyı getiriyor.

Bugün iletişimde inovasyon; yaratıcılık ve sürdürülebilirlik çok büyük önem taşıyor.

Yöneticilerin halkla ilişkileri bir yönetim bilimi olarak kabul etmeleri ve hem yönetim hem de politik kararlarında bu bakış açısından yararlanmaları kuruluşların geleceğini oluşturmada çok önemli bir paya sahip.

Bunun farkında olan Hip Atölye İletişim yenilenerek, gelişerek hizmet vermeyi önemsiyor.

Hip Atölye İletişim 2008 yılında, sektörde uzmanlık alanı sosyal sorumluluk projeleri olan bir şirket olarak kuruldu. Bu konuda hizmet veren bir şirket yoktu. Hala da yok. Ajansımız ilk günden beri iletişim yöntemi olarak sosyal sorumluluk çalışmalarıyla 'halkı bilinçlendirme' nin, toplumsal gelişime katkı sağlayan işler yapmanın değerine inanıyor.

Bu misyonla, ne mutlu ki bugüne kadar Türkiye için önemli birçok sosyal sorumluluk projesini hayata geçirdi. 
'Yıldızlarla El Ele, Çocuklar Geleceğe', 'Umut Perileri', 'Aile İçi Şiddet'e Ünlü Erkeklerden Destek', 'Su Altı Bebekleri', 'English Home Misafir Günleri'.
Her bir proje belleklerde yer etti, ortak amaç bilinçlendirme doğrultusunda kimi eğitime, kimi sağlığa, kimi şiddete karşı bilinç kazandırdı ve maddi olarak destek sağladı.

Ajansımız, sosyal sorumluluk projelerinin yanı sıra iş ortaklarının ihtiyaçları doğrultusunda bir yıl sonra, ayrıca PR hizmeti de vermeye başladı. 

Referansları arasında, English Home, Wella Professionals, Chicco, Mika Tur, Tatilbudur.com, Meal Box, Başyazıcı Holding’in tekstil markası Bamen, Ütopya Okulları, Hedef Grup, Levent Loft Corpus Spa, Bebbini, Oruçoğlu Yağları gibi markalar yer alıyor.

Hip Atölye İletişim kendisine sürekli,


Bu sektördeki misyonum ne?
Sektöre ne değer katıyorum?
Ne üretiyorum?
Danışanlarımın ihtiyaçlarına yüzde yüz cevap verebiliyor muyum? 

diye soran bir ajans. En büyük gücü ise istikrarlı kaliteli hizmet anlayışı, markalarıyla uzun soluklu çalışıyor olması.


Dolayısıyla 7. yılın sonunda A'dan Z'ye marka iletişiminden, relansman'a, fuar hazırlıklarından, sosyal medya yönetimine, loyality'den, event  management'a -danışanlarının gerçek ihtiyacı ne ise- 360 derece iletişim yapar hale geldi.

2016 yılı itibari ile Hip Atölye İletişim, Businness Development, Brand Creation ve Concept Consultancy ile heyecan veren işler üretmeye devam edecek.

Günümüzde yenilenmeyenler, değişemeyenler var olamıyor...

İletişim yöntemleri, ihtiyaçlar ve iş dünyası değiştikçe biz de değişeceğiz. 

Değişmeyecek olan tek şey; ilk günkü heyecanımız olacak.




Nalan Miri Sözer
Kurucu
Hip Atölye Marka ve İletişim Danışmanlığı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder