19 Mayıs 2013 Pazar

ÜTOPYA OKULLARI HİP ATÖLYE İLE ÇALIŞMAYA BAŞLADI



2007 yılında bilinçli bir annenin oğluna istediği eğitimi verecek okulu bulamaması ve bu nedenle kendi okulunu açma kararı vermesi sonucunda yepyeni bir okul doğdu. Hem de diğerlerine hiç benzemeyen... Hayallerin ötesinde bir eğitim sistemine sahip, çocukların içinde mutlu olduğu, tüm kapıları doğaya açılan ütopik bir okul; ÜTOPYA İlköğretim Okulu.



Ütopya, Leman Çetin önderliğinde standart eğitim ve öğretim düzenine alternatif olarak kurulmuş, uluslararası yaklaşımla eğitim vermeyi benimseyen bir okul. Diğer okullardan en büyük farkı ise, çocuklara eğitim alırken de çocuk olma hakkı tanıması ve kendilerini tanıma imkan vermesi.
Basmakalıp eğitim anlayışından uzak. Yabancı dili yaşayarak öğretiyor ve 4 dil öğrenmelerine yardımcı oluyor. Erken yaşta dil öğreniminin önemine inanan Ütopya, dil öğrenmenin yanında Türk sınav sistemi gerçeğini de göz ardı etmiyor ve geliştirilmiş Milli Eğitim Bakanlığı eğitimi de veriyor.

Ütopya, her yıl hem öğretmenlerinin hem öğrencilerinin dünyanın önde gelen pedagoglarından mentorluk almalarını sağlıyor, uluslararası kongreler düzenliyor, koçluk desteği veriyor, yurtdışı gezileri yapıyor.

İçinde bulunulan ortamın eğitime doğrudan etkisi olduğunu düşünen okulun kurucusu Leman Çetin, her sınıfın kapısının bahçeye açılmasına, ormanla derslikleri bütünleştiren cam duvarlara ve her alanda özel ahşap kullanmaya özen göstermiş.






Özetle Ütopya, eğitime olan ütopik bakış açısıyla çok özel bir okul. Böyle bir okulun iletişim ajansı olarak Hip Atölye'yi seçmesi ise bizim için gurur verici.

Ütopya hakkında detaylı bilgi için:

http://www.utopyaokullari.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder